Діалог студентів і викладачів щодо ролі іншомовної комунікаційної компетенції у професійному становленні фахівців

Як проходить адаптація студентів і викладачів до нової «Концепції викладання іноземних мов за професійним спрямуванням у Львівському національному університеті імені Івана Франка», які труднощі цей процес викликає, у чому переваги впровадження нових підходів до викладання іноземних мов і які можливості відкриває перед молодими людьми отримання сертифікату B2?

Ці та інші питання стали предметом обговорення під час зустрічі викладачів та адміністрації факультету іноземних мов зі студентами І і ІІ курсів природничих і гуманітарних факультетів, що відбулась 20 вересня 2016 року.

«Рік тому Вчена рада нашого Університету схвалила рішення про впровадження нової концепції вивчення іноземних мов. Пройшов рік… Тож сьогодні ми маємо можливість не тільки презентувати концепцію першокурсникам, а й дати певні пояснення щодо досягнення та планів реалізації цього проекту», – зазначив модератор зустрічі, декан факультету іноземних мов Володимир Сулим.

Зі словами вдячності звернулась до членів комісії з випрацювання «Концепції викладання іноземних мов за професійним спрямуванням» – викладачів факультету іноземних мов, які зараз відповідально та сумлінно втілюють нову концепцію викладання іноземних мов у нашому Університеті, а також до представників мовних агенцій, які створюють інституційні механізми валідності та верифікації рівня знань іноземних мов, голова комісії, проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародної співпраці Марія Зубрицька.

«Справді, бути піонером і новатором дуже важко. Багато викликів, чимало проблем… Але сьогодні іноземні мови – це один із інструментів, це те, що ми називаємо мовною компетенцією, і цей інструмент, ці ключі дають змогу молодим людям впевненіше та відважніше входити в європейську оселю, бути конкурентоспроможними, не відчувати отого комплексу мовної меншовартості, бути студентами Університету національного за духом і європейського за змістом», – вважає проректор.

На словами Марії Зубрицької, сертифікат володіння іноземною мовою засвідчує найвищий результат та докладені зусилля студента. «Це своєрідний кінцевий результат успішної взаємодії студентів і викладачів», – резюмувала Марія Олексіївна.

Звертаючись до студентів, проректор наголосила, що в Університеті створено всі умови для розвитку молодої людини і лише від кожної особи зокрема залежить, якою мірою вона ними скористається. «Будьте допитливими, цікавими, вмотивованими!» – закликала студентів Марія Зубрицька.

«Нова концепція вивчення мов передбачає загальноєвропейські принципи дидактики і методики вивчення іноземних мов, коли мову вивчають на основі комунікативних компетенцій, які дають можливість людині якомога швидше перейти від мислення рідною мовою до мислення іноземною», – наголосив декан факультету іноземних мов Володимир Сулим, презентуючи концепцію.

Розповідаючи про нові підходи до викладання іноземних мов, Володимир Трохимович зауважив, що володіння своїм фахом без високого рівня володіння іноземною мовою означає бути добрим спеціалістом у закритому просторі. А відтак, можливість здобувати знання відповідно до європейських стандартів – це шанс для студентів подолати низку бар’єрів на шляху свого професійного становлення.

«Сучасний світ і англійська мова – поняття неподільні. Зараз спостерігається дедалі більше усвідомлення важливості вивчення англійської мови. Знання англійської долучає нас до цивілізаційного світу, а це передусім можливості та перспективи», – вважає завідувач Центру англомовної академічної комунікації Тетяна Яхонтова.

Про специфіку складання іспиту Cambridge English йшлося у виступі викладача кафедри англійської філології, координатора з проведення міжнародних мовних іспитів Кембриджського університету Наталії Дячук.

Варто наголосити, що студенти ЛНУ ім. Івана Франка вивчають не лише англійську мову за професійним спрямуванням, а й німецьку, французьку та іспанську.

Про можливості отримання сертифікатів міжнародного зразка з французької та іспанської мов розповіли викладачі кафедри французької філології Наталія Миколаєвич-Джуман і Світлана Осєчко.

Виступи декана та викладачів факультету іноземних мов викликали інтерес та жваве обговорення серед студентів.

Другокурсники, які минулоріч розпочали навчання за оновленою програмою відповідно до «Концепції вивчення іноземних мов у Львівському національному університеті імені Івана Франка», радо поділилися своїми враженнями та міркуваннями.

«Іноземна мова – це міжнародна мова, мова техніки, науки, політики і культури, а тому надзвичайно важливо її вивчати. Я дуже задоволена, що наш Університет дає таку можливість. У школі, де я навчалась, не практикувалася ні кембриджська, ні оксфордська література. Особисто я задоволена тим, як викладають англійську мову в Університеті, мені подобається підхід нашого викладача до свого предмету. Приємно, що під час занять ми можемо покращити як свою розмовну мову, так і «підтягнути» граматику», – ділиться студентка Оксана Струтинська.

Другокурсниця Анастасія Богун переконана: «Така методика викладання – це прогресивно, сучасно і, окрім того, дуже вигідно для нас, бо дає нам можливість пізнати багато нового та максимально скористатись шансом здобути високу мовну кваліфікацію».

«Ставлення студентів до знань і до вивчення іноземної мови останнім часом змінилося радикально. І це дуже тішить. Студенти нашого Університету із задоволенням приходять на пари, дуже інтенсивно вчаться і, відповідно, демонструють хороші результати, – зазначає у коментарі завідувач кафедри іноземних мов для природничих факультетів Зоряна Жовнірук. – Якщо порівняти ситуацію впродовж останніх 5 років, то можемо констатувати, що відбулися дуже серйозні зміни у свідомості молодих людей – вони стали більш креативними, розумнішими, інтелігентнішими. А це ще раз засвідчує, що українська студентська молодь не поступається європейській. Ми у Європі уже давно».

Продовжуючи думку колеги, доцент кафедри іноземних мов для природничих факультетів Галина Ісаєва говорить: «Студенти просто бачать, що іноземна мова їм потрібно не просто як дисципліна, а як засіб для професійного та кар’єрного зростання. Будучи вмотивованими, вони з великим задоволенням вивчають мови інших народів, бо знають, що це їм потрібно для побудови свого майбутнього».

«Знання однієї мови дозволяє вам увійти в коридор життя, двох мов – відкриває вам усі двері у цьому коридорі», – писав Франк Сміт. Студенти Львівського університету мають можливість вивчати близько 30 іноземних мов, серед яких слов’янські, романські, мови Північної Європи та країн Балтії, східні мови. Скористатися цією можливістю чи ні – особистий вибір кожного.

Нагадаємо, що з ініціативи Ректора Львівського національного університету імені Івана Франка, професора Володимира Мельника було створено комісію з випрацювання Концепції викладання іноземних мов за професійним спрямуванням. У співпраці з Британською Радою та Ґете-Інститутом в Україні комісія під керівництвом проректора з науково-педагогічної роботи та міжнародної співпраці Марії Зубрицької упродовж двох місяців працювала над проектом Концепції, що базується на рівневому принципі викладання іноземних мов (від А1 до С2). У квітні 2015 року Вчена рада Університету схвалила нову Концепцію вивчення іноземних мов у Львівському національному університеті імені Івана Франка.

Світлини: Олега Вівчарика Більше фото