Міжнародна науково-практична конференція  «Актуальні проблеми початкової освіти та інклюзивного навчання у світлі євроінтеграції»

13 травня 2015 року в Дзеркальній залі розпочалась Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми початкової освіти та інклюзивного навчання у світлі євроінтеграції», у якій взяли участь як українські, так і польські науковці.

Із вітальним словом до учасників конференції звернувся Ректор Університету професор Володимир Мельник. «Щорічно в Університеті проводимо близько сотні наукових семінарів і конференцій. Сьогоднішня зустріч – актуальна й потрібна, адже питання дошкільного виховання молоді та юнацтва й інклюзивної освіти є важливими для українського суспільства», – зазначив Ректор.

«Завдяки зусиллям працівників Педагогічного коледжу та факультету педагогічної освіти питання інклюзивної освіти у Львівському університеті сформоване в пріоритетний напрям наукових досліджень. І від того, як працюватимемо над ним, залежатиме означення нас як європейців», – переконаний Володимир Петрович.

До вітальних слів Ректора долучилася в.о. декана факультету педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук Зоряна Ленів. «Ідея організувати таку конференцію спільно з педагогічним факультетом Жешівського університету існувала давно. У процесі нашої плідної співпраці з польськими колегами ми означили певні орієнтири щодо подальшого розвитку. Обмінюючись досвідом, ми натрапили на спільні точки дотику в сфері початкової освіти, зокрема інтегрованого та інклюзивного навчання», – зазначила Зоряна Павлівна.

Учасників конференції привітала заступник декана педагогічного факультету Жешівського університету, завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти, професор Марта Уберман. «Співпрацюючи з українськими колегами, ми беремо участь не тільки в наукових чи практичних проектах, але й разом вчимося, з огляду на спільну історію та культуру. Поляки й українці – сусідні народи, а відтак, мають багато спільного. Тематика нашої конференції потрібна і важлива для кожного народу, адже дитина та її освіта – це наше майбутнє», – переконана Марта Уберман.

До привітань долучилася старший науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук Оксана Таранченко. «Львівські освітяни зробили вагомий внесок у впровадження інклюзивної освіти на теренах України. Кілька років тому вони започаткували певний рух у цьому напрямку і стали його очільниками. Лише згодом до нього приєдналися київські науковці», – зауважила Оксана Миколаївна. «Львівські вчені тонко відчувають інтеграційні зв’язки і стоять на правильному шляху. Розбудова інклюзивної освіти важлива не тільки для майбутнього України, але й стане важливим кроком для створення позитивного іміджу нашої держави, з яким вона увійде в сім’ю європейських народів», – переконана Оксана Таранченко.

Декан-директор Інституту педагогіки, психології і мистецтв Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Лазаренко зауважила, що «освітній процес не може відбуватися без виховного потенціалу. Інклюзивна освіта сьогодні потребує більшої уваги з боку педагогів і вихователів». Наталія Іванівна також відзначила, що проведення конференції є першим етапом у розбудові факультету педагогічної освіти Львівського університету, що дає можливості окреслити перспективи його існування та підвести підсумки попередньої роботи в Університеті щодо підготовки фахівців із інклюзивної освіти.

Під час пленарного засідання науковці обговорили питання методології наукового пізнання як науки та систему дошкільної та початкової освіти в Польщі, окреслили інклюзивну складову в структурі підготовки вчителя початкової школи. Також обмінялися міркуваннями щодо філософії освіти, професійної підготовки майбутніх учителів, художнього виховання дитини, диверсифікації змісту освіти, впровадження новітніх технологій в інклюзивній освіті, проблеми аудіювання тощо.

Учасники конференції взяли участь у майстер-класах від провідних педагогів, обговоривши сучасні інноваційні технології в інклюзивній освіті, новітні технології активізації творчої діяльності учнів початкових класів на уроках художньої праці, використання мнемотехнік у початкових класах, формування соціально компетентної особистості дитини в умовах наступності (ДНЗ -початкова школа), диференціацію викладання в початкових класах і вивчення математики в інтегрованому класі.

Надалі конференція продовжила роботу за такими тематичними напрямами: «Сучасний стан та перспективи розвитку початкової освіти в Україні та Європі», «Проблеми інклюзивного та інтегрованого навчання в системі початкової освіти», «Інноваційні технології в початковій освіті» та «Теоретико-методологічні засади професійного розвитку майбутніх фахівців початкової школи в контексті євроінтеграційних процесів».

Світлини: Олега Вівчарика Більше фото