Науковці дискутували щодо теорії і практики викладання української мови як іноземної

19-20 жовтня 2017 року у Львівському національному університеті імені Івана Франка відбулася ХІІІ Міжнародна наукова конференція «Теорія і практика викладання української мови як іноземної». У ній взяли участь гості з Німеччини, Польщі, Південної Кореї, Австралії, а також  з різних міст України: Львова, Києва, Сум, Черкас, Хмельницького.

Упродовж двох днів роботи конференції науковці дискутували щодо найактуальніших питань української мови і її викладання для іноземців. Так,  на конференції працювали секції «Українська мова як іноземна: з досвіду викладання», «Українська мова як іноземна: форми і засоби» та «Українська мова: виклики сучасності». Під час роботи секцій учасники розглянули питання методики викладання мови іноземцям, ознайомилися з роботою центрів україністики за кордоном, новими  вимогами  викладання фахового мовлення та інше.

Під час конференції науковці також напрацювали низку кроків, які повинні сприяти розвитку української мови й удосконаленню методики її викладання як іноземної. Зокрема, учасники ухвалили звернутися до Міністерства освіти і науки України з проханням створити при МОН департамент з питань сертифікації знань з української мови як іноземної. Також науковці ініціюватимуть введення в перелік спеціальностей для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» спеціальність «українська мова як іноземна» і проситимуть у МОН дати дозвіл на її відкриття у Львівському національному університеті імені Івана Франка.

Окрім того, в ухвалі конференції йдеться про плани запросити зацікавлених фахівців до співпраці й створити на базі Львівського національного університету імені Івана Франка Координаційний комітет з метою: надіслати на міжнародне рецензування доопрацьований проект Державного освітнього стандарту української мови як іноземної; запровадити єдину шкалу рівнів володіння українською мовою як іноземною, що відображатиме системно-структурну організацію й мовленнєву  специфіку української мови та відповідатиме вимогам і рекомендаціям Ради Європи щодо мовної освіти; виробити засади Сертифікаційного іспиту та підготувати рекомендації щодо його проведення; сформувати базу тестових завдань різних типів для визначення рівня володіння українською мовою як іноземною за всіма видами мовленнєвої діяльності та мовної компетенції; сформулювати рекомендації для створення необхідного і достатнього комплексу сучасних друкованих та електронних підручників з української мови для іноземців, що охоплювали б усі етапи опанування українською мовою.

Окрему увагу науковці акцентували на необхідності сприяння налагодженню співпраці навчальних закладів різних рівнів акредитації та позашкільних установ України з Центрами українознавчих студій за кордоном.

Також учасники надішлють звернення до керівництва ВНЗ України з проханням сприяти реалізації освітніх проектів з української мови як іноземної та інше.

Світлини: Юлії Хоми Більше фото