Робоча зустріч учасників міжнародного проекту Еразмус +

16-18 травня 2017 року у Львівському національному університеті імені Івана Франка відбувалася робоча конференція учасників міжнародного проекту «Удосконалення підготовки викладача для прикладного навчання в галузі професійної освіти /Improving teacher education for applied learning in the field of vocational education» Програми Еразмус+ за напрямом KA2: Розвиток потенціалу вищої освіти /Capacity Building in the Field of Higher Education.

Організатори зустрічі – команда факультету педагогічної освіти, яка приймала учасників проекту з Університету міста Констанц (Німеччина), Університету Валенсії (Іспанія), Віденського університету економіки та бізнесу (Австрія), а також партнерів проекту з Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, Інституту професійно-технічної освіти НАПН України та Інституту професійних кваліфікацій (м. Київ).

З вітальним словом перед учасниками семінару виступила проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародної співпраці Львівського університету імені Івана Франка Марія Зубрицька, яка побажала усім плідної роботи та окреслила своє бачення і значущість діяльності проекту для розвитку практично-орієнтованого навчання та професійної освіти в Україні.

Також привітала учасників конференції координатор міжнародних проектів Еразмус+ у Львівському університеті Оксана Краєвська.

Цілі та план роботи конференції у Львові окреслив головний координатор проекту Університету міста Констанц, професор Томас Дайсінґер

На конференції доповідачі презентували проміжні результати роботи проекту, визначали актуальні проблеми професійної освіти у країнах-учасницях та обговорювали напрями діяльності проекту на майбутнє. Із доповіддю «Проблеми практично-орієнтованого навчання у Львівському університеті імені Івана Франка» виступила в.о. завідуюча кафедри загальної та соціальної педагогіки Тетяна Равчина, яка розкрила основні підходи до організації підготовки педагогічних кадрів у Львівському університеті та потреби вдосконалення змісту освіти сучасного педагога з метою підвищення якості практично-орієнтованого професійного навчання.

Про інноваційні шляхи підготовки кваліфікованих професійних кадрів, зокрема, про започаткування проекту «Кадрова біржа бізнес-спільноти Львівщини», метою якого є створення механізму моніторингу ринку праці, підготовки та працевлаштування, йшла мова у виступі голови Регіональної ради підприємців Львівщини Ростислава Сороки.

Проблеми і значущість підготовки фахівців із супроводу осіб з особливими потребами на робочому місці проаналізувала завідувач кафедри корекційної педагогіки та інклюзії Катерина Островська.

17 травня учасники проекту відвідали експериментальний майданчик – «Центр професійної зайнятості та реабілітації осіб з інвалідністю», що функціонує на базі товариства «Родина Кольпінга у Львові». На цьому інноваційному майданчику є автослюсарна майстерня, тренінговий зал та кімнати для індивідуальних консультацій, комплектується обладнання для створення міні-друкарні. На сьогодні центр відвідують 10 дорослих осіб з інвалідністю. Зазначимо, що в рамках реалізації міжнародного проекту Еразмус+ на спеціальності «Спеціальна освіта» факультету педагогічної освіти Університету планують відкриття спеціалізації «Асистент людини з інвалідністю на робочому місці».

Із великим зацікавленням та захопленням учасники робочої конференції ознайомилися із навчально-виробничою діяльністю одного з лідерів професійно-технічної освіти регіону – Львівським професійним коледжем готельно-туристичного та ресторанного бізнесу. Проблеми та перспективи підготовки, перепідготовки та працевлаштування фахівців на сучасному ринку праці обговорювалися також під час відвідин Львівського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості.

Завершальним етапом конференції став моніторинг діяльності учасників проекту, здійснений 18 травня «Національним Еразмус+ Офісом в Україні». Представники організації заслухали звіти команд-учасників проекту та висловили позитивні враження про виконану роботу відповідно до поставлених завдань, відзначили високий рівень мотивації учасників проекту, їхню згуртованість, уміння плідно співпрацювати і належний командний дух, який активізовує науковців у прагненні модернізувати та реформувати підготовку фахівців професійної освіти.

Світлини: Олега Вівчарика і факультету педагогічної освіти Більше фото