Дисертант

Приймак Софія Андріївна

Тема

Економічний механізм захисту прав споживачів на ринку банківських послуг в Україні

Дата захисту

10.05.2017

Місце праці

Львівський національний університет імені Івана Франка

Науковий керівник

Доктор економічних наук, професор Лобозинська Софія Миколаївна, Львівський національний університет імені Івана Франка, професор кафедри банківського і страхового бізнесу

Кафедра, де виконана дисертація

Анотація

У дисертаційній роботі розкрито сутність, принципи та економічний механізм
захисту  прав  споживачів  на  ринку  банківських  послуг,  систематизовано  погляди
науковців  на  тлумачення  понять,  пов’язаних  з  досліджуваною  проблематикою  і
надано  рекомендації  щодо  удосконалення  дефініції  цих  понять,  розроблено
структурно-логічну  схему  вказаного  механізму,  розглянуто  стан  правового
регулювання  захисту  прав  споживачів  в  Україні  та  виявлено  його  недоліки  і
проблеми.  Проаналізовано  динаміку  кількості  операцій  з  платіжними  картками  і
обсягів  грошових  переказів  фізичних  осіб,  стану  ринків  кредитних  і  депозитних
послуг  та  спрогнозовано  тенденції  їхнього  розвитку  на  2017-2020 рр.  Виконано
емпіричне  дослідження  і  статистичне  оцінювання  стану  захисту  прав  споживачів
банківських  послуг  та  фінансової  грамотності  населення  України,  виявлено
кореляційно-регресійні  залежності  на  ринку  депозитних  послуг.  Подано
рекомендації щодо удосконалення економічного механізму захисту прав споживачів
на  ринку  банківських  послуг.  Визначено  шляхи  поліпшення  українського
законодавства  у  сфері  захисту  прав  споживачів банківських  послуг  з урахуванням
стандартів  ЄС  та  підвищення  рівня  фінансової  грамотності  українських  громадян,
запропоновано структуру проекту Закону України “Про захист прав споживачів на
ринку фінансових послуг”, обґрунтовано можливості використання альтернативних
(досудових)  механізмів  захисту  прав  споживачів  банківських  послуг  з
використанням  досвіду  зарубіжних  країн,  запропоновано  структуру  Стратегії
покращення захисту прав споживачів та фінансової грамотності населення України.
Ключові слова: захист прав споживачів, ринок банківських послуг, операції з
платіжними  картками,  банківська  система,  депозити,  кредити,  економічний
механізм  захисту  прав  споживачів  на  ринку  банківських  послуг,,  альтернативні
судовому механізми вирішення спорів, фінансова грамотність.

Опоненти

Офіційний опонент:Доктор економічних наук, професор Вовчак Ольга Дмитрівна, ДВНЗ «Університет банківської справи» завідувач кафедри банківської справиЗавантажити відгук

Офіційний опонент:Кандидат економічних наук, доцент Борщук Ірина Володимирівна, Національний університет «Львіська політехніка» доцент кафедри обліку та аналізуЗавантажити відгук

Файл дисертації

Файл автореферату