Дисертант

Сологуб Лариса Вячеславівна

Тема

Комунікативні стратегії фахової соціалізації адресата у науково-дидактичному дискурсі (на матеріалі сучасних англомовних підручників з екології)

Дата захисту

26.01.2016

Місце праці

Асистент кафедри іноземних мов для природничих факультетів Львівського національного університету імені Івана Франка

Науковий керівник

Яхонтова Тетяна Вадимівна, доктор філологічних наук, доцент, професор кафедри іноземних мов для природничих факультетів (Львівський національний університет імені Івана Франка)

Кафедра, де виконана дисертація

Анотація

Сологуб Л. В. Комунікативні стратегії фахової соціалізації адресата у науково-дидактичному дискурсі (на матеріалі сучасних англомовних підручників з екології). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук зі спеціальності 10.02.04 – германські мови. – Львівський національний університет імені Івана Франка, Львів, 2015.

Дисертація присвяченааналізу та мовностилістичному опису комунікативних стратегій і тактик фахової соціалізації адресата в сучасному англомовному науково-дидактичному дискурсі у галузі екології.Аналіз науково-дидактичного дискурсу на основі комунікативно-прагматичного підходу дозволив визначити його місце в межах педагогічного дискурсу як різновиду інституційного, а також окреслити основні конститутивні параметри і особливості жанрової стратифікації. З урахуванням комунікативної мети адресанта визначено та концептуалізовано дві глобальні комунікативні стратегії англомовного науково-дидактичного дискурсу в галузі екології: інтелектуальної орієнтації та емоційного налаштування адресата. Поєднання цих двох стратегій і тактик їх реалізації в англомовних підручниках є важливою диференційною ознакою цього дискурсу .

Аналіз стратегій у досліджуваному дискурсі, основних і допоміжних тактик, що їх імплементують, вербальних і невербальних засобів їх маніфестації дозволив окреслити єдину стратегічну програму фахової соціалізації адресата, яка ґрунтується на взаємодії комунікативної спрямованості науково-дидактичного дискурсу та ідеологічного компонента екологічного дискурсу і скерована на формування предметно-понятійної та мотиваційно-ідеологічної основи ефективної професійної екологічної діяльності адресата у майбутньому.

Ключові слова: дискурс, інституційний дискурс, науково-дидактичний дискурс, екологічний дискурс, жанр, комунікативна стратегія, комунікативна тактика, адресант, адресат.

Опоненти

Офіційний опонент:Доктор філологічних наук, професор Морозова Олена Іванівна, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, професор кафедри англійської філологіїЗавантажити відгук

Офіційний опонент:Кандидат філологічних наук, доцент Федорів Ярослава Романівна, Національний університет “Києво-Могилянська академія”, доцент кафедри англійської мовиЗавантажити відгук

Контактна інформація

Файл дисертації

Файл автореферату