У Львівському університеті відбувся семінар «PROдоброчесність: інструменти впровадження в діяльність закладу вищої освіти»

17 вересня 2019 року у Львівському національному університеті імені Івана Франка відбувся семінар «PROдоброчесність: інструменти впровадження в діяльність закладу вищої освіти» за участі президента Міжнародного фонду досліджень освітньої політики Тараса Фінікова та керівника групи сприяння академічній доброчесності Сумського державного університету Артема Артюхова.

З вітальним словом до присутніх звернувся проректор Львівського університету з науково-педагогічної роботи та інформатизації Віталій Кухарський, який підкреслив важливість питання забезпечення академічної доброчесності у сучасному світі.

Надалі президент Міжнародного фонду досліджень освітньої політики Тарас Фініков наголосив на необхідності поширення та впровадження нових ефективних інструментів боротьби з академічною недоброчесністю в закладах вищої освіти України: «Нам приємно, що ми можемо представити результати нашої діяльності саме у Львівському університеті, який завжди мав репутацію одного з найкращих закладів вищої освіти України та університету, в якому завжди, у всі часи пропонувалося багато нового і цікавого».

Спікери розповіли про реалізацію свого проекту, спрямованого на впровадження електронних інструментів протидії академічній недоброчесності. Проект передбачав створення відкритого онлайн-курсу з академічної доброчесності та сайту, на якому була б зібрана різноманітна довідкова інформація про те, як боротися з недоброчесністю (із сайтом можна ознайомитись за посиланням: http://integrity.sumdu.edu.ua/new/). Окрім того, Тарас Фініков та Артем Артюхов видали навчальний посібник «Академічна доброчесність на варті якісної освіти: відверта розмова про чесне навчання» для студентів українських технікумів і коледжів.

Важливість діяльності, спрямованої на утвердження принципів академічної доброчесності, пояснюється не завжди позитивними змінами та деформаціями етичного поля вищої школи, загальним зниженням академічних стандартів, необхідністю пошуку нових інструментів оздоровлення моральної атмосфери, утвердження цінностей, інститутів і традицій.

Відкритий онлайн-курс із академічної доброчесності має на меті популяризацію принципів та поведінкових моделей, які будуються на засадах академічної доброчесності як в освітянському й науковому просторі, так і в інших дотичних до нього сферах. Курс складається з теоретичного блоку з 3 модулями та 9 темами і практичного блоку, в якому учасникам пропонується пройти конкретні кейси, рольові ігри, написати есе, пройти опитування та виконати підсумкове завдання.

Світлини: Олега Вівчарика Більше фото