У Львівському університеті міністр освіти і науки України Лілія Гриневич розповіла про реформування шкільної системи освіти

12 травня 2017 року у Дзеркальній залі Львівського національного університету імені Івана Франка відбулась Всеукраїнська нарада керівників органів управління освітою обласних та Київської міської державних адміністрацій. Під час відкриття наради заступник міністра освіти і науки України Павло Хобзей зазначив, що захід надзвичайно важливий, адже основною метою зібрання є презентація й обговорення конкретних шляхів реформування системи освіти.

Ректор Львівського університету, професор Володимир Мельник, привітавши учасників засідання, наголосив, що ЛНУ ім. Івана Франка завжди відкритий для діалогу і співпраці з освітнім середовищем України.

«Зараз надзвичайно важливою є консолідація зусиль задля реалізації тих планів, які становлять основу для системних перетворень в освіті. Реформи матимуть успіх тоді, коли у їхній реалізації братимуть участь університети, школи і суспільство, адже без об’єднання зусиль сам принцип європеїзації нашої держави неможливий», – зазначив Володимир Петрович.

Заступник голови Львівської облдержадміністрації Оксана Стоколос-Ворончук висловила підтримку процесу реформування освіти і зазначила, що у суспільстві є запит на якісні зміни, а відповідно й стандарти освіти повинні активно зростати.

«Ми усі розуміємо, що від освіти залежить наше майбутнє, адже його творитимуть ті, хто сьогодні є дітьми. Реформа школи змінює нашу державу на краще», – зазначила Оксана Стоколос-Ворончук.

Також учасників засідання привітав перший заступник голови Львівської обласної ради Андрій Білоус, який, зокрема, окреслив низку проблем, що виникають у контексті реформування системи освіти і закликав до активної взаємодії органів центральної влади, місцевого самоврядування, а також закладів освіти.

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич наголосила, що підтримка освітньої реформи провідними вищими навчальними закладами є надзвичайно важливою: «Провідні університети України – це сила інтелектуальної думки, яка повинна вести за собою й академічні спільноти, і суспільство в цілому. Тому реформу школи повинні також обговорювати в університетських середовищах», – зазначила Лілія Гриневич.

Надалі міністр освіти і науки України представила присутнім презентацію про досягнення на шляху до реалізації Концепції Нової української школи і мету реформування системи освіти, а також розповіла про конкретні кроки, які уже найближчим часом планує здійснити МОН України.

За словами Лілії Гриневич, провідною ідеєю нової української системи шкільної освіти є трансформація нинішніх шкіл, де дітей часто просто змушують накопичувати багато знань у навчальні заклади, де діти отримуватимуть компетентності, знання і вміння застосовувати їх для вирішення особистих і професійних завдань. Також, за її словами, школа повинна сприяти формуванню ціннісного апарату для того, щоб молодь могла виробляти власне ставлення до різних життєвих ситуацій.

«Це потребує зовсім інших методик навчання і врахування вікових особливостей школярів для того, щоб дитину ми поставили в центр навчального процесу, зорієнтувавши його на виявлення усіх можливих індивідуальних особливостей і талантів молоді», – переконана Лілія Михайлівна.

У своєму виступі Лілія Гриневич представила широку картину реформування шкільної системи освіти. Зокрема, велику увагу вона акцентувала на необхідності імплементації у школах нововведень Міністерства освіти і науки України, упровадження нових програм і підручників.

«Ми отримуємо дуже суперечливі відгуки від батьків за результатами оновлення програм. Є школи, де оновлення використовуються, і ми маємо позитивний зворотній зв’язок від них, а є ті школи, де оновлення не використовуються, і батьки скаржаться на це в МОН. Є школи, де діти навіть не бачили Хрестоматію. Це неприпустимо», – наголосила міністр.

А відтак, за результатами наради прийняли рішення провести моніторинг використання оновлених програм та Хрестоматій для початкової школи.

«Одне із наших основних завдань – рівний доступ дітей до якісної освіти. Якщо в бібліотеці кожної школи лежить якісна і сучасна книжка для дітей, дуже дивно, що використовують її знову ж таки лише найкращі школи», – додала Лілія Гриневич.

Також міністр освіти і науки України розповіла про переваги застосування принципу інтегрованого навчання, торкнулася теми професійно-технічної освіти й ознайомила учасників наради із пріоритетами роботи Міністерства у контексті реформування шкільної освіти.

Окрім того, учасники наради детально обговорили питання підготовки та запровадження нового держстандарту початкової школи, що розроблявся на основі затвердженої Урядом Концепції Нової української школи. Стандарт передбачатиме інтегроване навчання у початковій школі, новий підхід до написання і друку підручників, організації освітнього середовища. У Міністерстві освіти і науки України зазначають, що назагал стандарт презентують в кінці травня.

Світлини: Олега Вівчарика Більше фото