У Львівському університеті відбулася зустріч із професором хімії з Каліфорнії

11 вересня 2018 року  на хімічному факультеті Львівського національного університету імені Івана Франка відбулася зустріч із доктором Браяном Ендерле, який є провідним професором хімії Університету Дейвіс, Каліфорнія. Усі охочі мали нагоду прослухати науково-популярну лекцію на тему «Хімія і зміст буття».

Браян Ендерле передусім спеціалізується на вивченні органометалічних сполук та викладає курс загальної хімії для студентів Університету Дейвіс, але також професор має ступінь магістра богословських наук. Тож його лекція починалась з розгляду моделі будови атома Нільса Бора, але згодом була спрямована в дещо інше русло і більше нагадувала філософську розмову.

Теми, які порушив під час обговорення професор Ендерле, стосувалися філософського осмислення людиною навколишньої реальності, а основні тези доповідача були підкріплені науковими фактами. Так, серед тез, які обговорювалися на лекції, було питання про те, що таке реальність і чи правильним є людське розуміння реальності. За словами Браяна Ендерле, у філософів, богословів та науковців уявлення про реальність є різними, тому важливо знайти «золоту середину», щоб це уявлення не було непрактичним чи безпристрасним.

Особливу увагу під час лекції вчений звернув на різницю між наукою та світоглядом. Він стверджує, що наука передусім досліджує природний світ, а світогляд є філософією життя, тому не можна ототожнювати науку та світогляд. До світоглядних проблем, зокрема, належать питання про співвідношення матерії та надприродного, про всесвіт як відкриту чи закриту систему тощо. Наукове й філософське осмислення цих тез професором Ендерле підкреслило одну із ключових тем його доповіді, а саме, що наука може використовуватися у різних світоглядах, але не є світоглядом як таким.

Варто зазначити, що зустріч відбувалася в інтерактивній формі. Слухачі мали можливість разом обговорювати проблемні питання та шукати розгадки для запропонованих ситуацій. На конкретних прикладах Браян Ендерле пояснював своє бачення абстрактних понять та проблем. Зокрема, на основі гіпотетичних ситуацій, слухачі висловлювали свою думку щодо того, чи може людина осягнути зміст буття, реальність та природу всесвіту. Однією із основних ідей доповідача була думка про те, що усі довколишні речі і процеси пов’язані з імовірностями, а світогляд базується на припущеннях.

Лекція спровокувала активну дискусію, під час якої слухачі мали нагоду поспілкуватися з науковцем.

Більше фото