В Університеті відбулася інтернет-конференція «Інформація. Наука. Бібліотека. Весна»:  погляд крізь століття

Фестиваль науки 2019 року факультет культури і мистецтв розпочав 15 травня 2019 року ювілейною – п’ятою – студентською інтернет-конференцією «Інформація. Наука. Бібліотека. Весна». Традиційно захід відбувся за участю провідних ЗВО України та Польщі. Конференцію організували факультет культури і мистецтв (кафедра бібліотекознавства і бібліографії) Львівського національного університету імені Івана Франка,  факультет соціальних комунікацій (кафедра бібліотекознавства та інформаційно-аналітичної діяльності) Харківської державної академії культури, Інститут журналістики (кафедра бібліотекознавства та інформології) Київського університету імені Бориса Грінченка, Інститут наукової інформації і бібліотекознавства Вроцлавського університету.

Тематика представлених на науковому зібранні виступів засвідчила основні вектори розвитку спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», а також актуальність і ґрунтовність наукових досліджень студентів. Так, Аліна Гуменюк (Харківська державна академія культури) окреслила особливості реклами як маркетингового засобу книгорозповсюдження, перспективи використання новітніх рекламно-промоційних механізмів. Дослідження медичної галузі України з позицій бібліометрики української науки – завдання наукових студій Олесі Терлецької та Мирослави Щиглинської (Київський університет імені Бориса Грінченка). Анастасія Іванус (Львівський національний університет імені Івана Франка) визначила пріоритети й тенденції розвитку цифрових колекцій Наукової бібліотеки Університету як обов’язкової складової інформаційного простору бібліотеки сучасного навчального закладу. Про проблеми позакласного читання  учнів  у контексті професійної літератури для бібліотекарів доповідала Йоанна Палаш (Вроцлавський університет). Доповідь містила загальні питання з проблем промоції читання та теорії читачезнавства. Сучасні тенденції й тренди медіаландшафту, зокрема у бібліотечному контексті представила Катерина Самаріна (Харківська державна академія культури). Доповідь вирізняв докладний аналіз особистої професійної практичної діяльності за фахом. Об’єкт наукових студій Анастасії Боярин (Київський університет імені Бориса Грінченка) – медіапростір сучасної бібліотеки як складне синтетичне інформаційне явище.

У доповіді «Цифрове покоління в бібліотеці – аналіз обраних форм популяризації читання» Яґода Семенюк (Вроцлавський університет) запропонувала комплекс спеціальних форм і методів залучення до читання реципієнтів нового покоління, які вирізняються особливостями інформаційної практики й потребують, відповідно, її новітніх методик. Проблему реклами інформаційно-бібліотечних послуг із позицій вимог сьогодення  окреслила Соломія Ковальська (Львівський національний університет імені Івана Франка). В умовах ринкової економіки реклама – одне із невід’ємних соціальних явищ, яке має суттєво специфічний інформаційний потенціал, існує задля його реалізації і водночас є його найбільшим мотиваційним елементом. Відтак для успішної реалізації інформаційних продуктів і послуг рекламна стратегія й тактика – обов’язкові маркетингові складові.

Конференційні доповіді були доповнені тематичними презентаціями. Це дозволило візуалізувати озвучені питання й у такий спосіб суттєво збільшити інформаційне поле проблеми. Усі виступи вирізнялись самостійним критично-аналітичним мислення, що є обов’язковою передумовою успішної професійної соціалізації молодих фахівців зазначеної галузі.

Символічно, що V ювілейна конференція відбувалась у приміщенні Музею історії Університету, адже така локація дозволила учасникам заходу представити сучасний інформаційний простір як соціальну територію, що, з одного боку, формується на засадах традиційних, класичних соціальних комунікацій, а з іншого, тяжіє до новітніх інформаційно-комунікативних практик.

Світлини: Олега Вівчарика Більше фото