В Університеті відбувається Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми початкової освіти та інклюзивного навчання»

3 травня 2018 року в Дзеркальній залі Львівського національного університету імені Івана Франка розпочала роботу ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми початкової освіти та інклюзивного навчання». Участь у науковому зібранні беруть вчені з України, Польщі, Словаччини та Молдови.

Вітаючи учасників конференції, декан факультету педагогічної освіти Дмитро Герцюк наголосив на дослідницьких і практичних здобутках факультету. Також Дмитро Дмитрович висловив переконання, що конференція дозволить виробити стратегію оновлення початкової освіти і сприятиме  розвитку інклюзивного навчання в сучасному освітньому просторі.

З вітальним словом до учасників конференції також звернувся голова організаційного комітету, проректор з науково-педагогічної роботи Львівського університету професор Ярослав Гарасим, який наголосив на важливості і своєчасності її проведення, адже Концепція Нової української школи передбачає оновлення усіх структурних компонентів системи освіти (від початкової до академічної). За словами Ярослава Івановича, традиція проведення конференції – яскравий приклад самоорганізації спільноти, яка зацікавлена в оновленні початкової освіти та інклюзивного навчання. А відтак, Ярослав Гарасим побажав усім учасникам наукового зібрання плідної роботи і хороших напрацювань.

Основні напрями співпраці факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка з видавництвом «Світич» та шляхи розбудови Нової української школи висвітлила у своєму вітальному слові заступник головного редактора журналу «Учитель початкової школи» Оксана Проценко.

Окрім того, учасників конференції привітав директор Педагогічного інституту імені Юрая Палеша у місті Левоча (Словаччина) Владімір Клеїн.

На пленарному засіданні науковці та провідні фахівці представили доповіді, у яких йшлося про специфіку і практику використання сучасних інноваційних технологій у початковій освіті та в інклюзивному освітньому просторі.

На концептуальних засадах конструювання сучасного підручника з навчання грамоти  сконцентрував увагу доктор педагогічних наук, академік НАПН України, професор Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди Микола Вашуленко.

Громадянська позиція як основа громадянської компетентності вчителя початкової школи була проаналізована у доповіді доктора педагогічних наук, завідувача кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка Наталії Мачинської.

Завідувач кафедри корекційної педагогіки та інклюзії Львівського національного університету імені Івана Франка Катерина Островська у своєму виступі проаналізувала роль асистента дитини в інклюзивному навчанні дітей з особливими освітніми потребами.

Систему ранньої шкільної освіти в Польщі в контексті останньої освітньої реформи представили доктор, ад’юнкт Інституту педагогіки і психології Університету  імені Яна Кохановського (м. Кельце, Польща) Малґожата Ставяк–Ососіньська  та магістр Інституту педагогіки і психології Університету  імені Яна Кохановського (м. Кельце, Польща) Івона Снох.

Пленарне засідання завершилося відвіданням Музею історії Університету та спільними світлинами на згадку.

Впродовж двох наступних днів учені з України, Польщі, Словаччини та Молдови обмінюватимуться науковими здобутками і практичним досвідом у галузі початкової освіти та інклюзивного навчання, а 4 травня відбудуться майстер-класи «Застосування музичної терапії в школі з інклюзивною формою навчання» (Роксоляна Призванська), «Інтегрований урок у початковій школі з вивчення економічних понять» (Бущак І.М.), «Лікувальна фізична культура в роботі корекційного педагога в інклюзивному просторі» (Породько М.І.) та інші.

На завершення учасники конференції планують прийняти Ухвалу щодо перспектив розвитку початкової освіти та інклюзивного навчання.

Світлини: Олега Вівчарика Більше фото