VI українсько-польські історико-педагогічні читання  «Приватна освіта в Україні та Польщі: історико-педагогічні аспекти становлення, сучасний стан і перспективи розвитку»

14 травня 2015 року кафедра загальної та соціальної педагогіки розпочала VI науково-педагогічні читання із циклу «Розвиток української та польської освіти і педагогічної думки (ХІХ – ХХІ ст.)». Чергове тематичне засідання «Приватна освіта в Україні та Польщі: історико-педагогічні аспекти становлення, сучасний стан і перспективи розвитку» є логічним продовженням плідної наукової співпраці науковців різних вищих навчальних установ двох країн.

Перші істрико-педагогічні читання відбулися на базі Вроцлавського університету в 2010 році. Науковий доробок учасників читань знаходить своє відображення у змістовних збірниках праць. На сьогодні опубліковано чотири збірники й готується до друку 5-ий том наукових праць.

         Цьогорічна зустріч зібрала дослідників педагогічної теорії й практики з провідних українських і польських вищих шкіл: Одеського національного університету імені І.І. Мечнікова, Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, Прикарпатського університету імені Василя Стефаника, ВНЗ «Український католицький університет», Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, Університету Кардинала Стефана Вишенського, Вроцлавського університету, Жешувського університету, Академії ім. Яна Длугоша в Ченстохові та ін.

Від імені оргкомітету VI українсько-польських історико-педагогічних читань учасників заходу привітав завідувач кафедри загальної та соціальної педагогіки Дмитро Герцюк: «Сьогодні у цьому залі звучатимуть українська і польська мови, мови двох сусідніх країн, двох сусідніх народів, історичні долі яких вже понад тисячу років є тісно переплетені. Вважаю, що головною цінністю в українсько-польських стосунках була і залишається ідея добросусідства. Дуже відрадно, що свою лепту в конструктивне наповнення українсько-польського діалогу вносять науковці та педагогічні працівники обох країн».

         Із вітальним словом до учасників конференції звернувся Ректор, професор Володимир Мельник: «Цей тиждень можна назвати «Тижнем педагогіки в Університеті», адже це третій захід, присвячений цій надзвичайно актуальній галузі знання. Попри колосальну роботу кафедри загальної і соціальної педагогіки, факультету педагогічної освіти Університету, вважаю, що питанням педагогічної майстерності, педагогічного виховання та педагогічної етики завжди потрібно приділяти належну увагу». «Сьогоднішня зустріч науковців з України та Польщі в нашому Університеті є ще одним свідченням підтримки польським суспільством євроінтеграційного курсу України», – переконаний Ректор.

Під час виступів на урочистому відкритті українсько-польських історико-педагогічних читань керівники закордонних делегацій відзначили важливість міжнародної співпраці сусідніх європейських держав, які мають схожі проблеми й можуть спільно шукати шляхи їх вирішення, збагачуючи свій науковий потенціал.

Проблематика представлених під час засідання доповідей торкалася історичного досвіду та проблем розвитку приватної вищої і середньої освіти в Україні та Польщі, розроблення інноваційних моделей, врахування соціо-культурних умов, забезпечення автономії, впровадження дидактичної диференціації тощо.

Науковці продовжать обговорення актуальних проблемних питань у сфері приватної освіти 15 травня 2015 року під час секційних засідань.

Світлини: Олега Вівчарика Більше фото