Від пошуку інновацій до успішної реалізації експериментальних практик: діалог вищої та середньої школи

Представники Львівського національного університету імені Івана Франка взяли участь в Обласній науково-практичній конференції «Інноваційне освітнє середовище: від проектування до трансформування педагогічної практики», що відбулась 12 квітня 2016 року на базі Навчально-виховного комплексу «ЗОШ І-ІІІ ступеня – гімназія» м. Горохів.

Зі вступним словом звернувся до учасників конференції директор гімназії Володимир Зінчук. На думку Володимира Володимировича, у сучасному світі значення освіти є важливим чинником формування нової якості суспільства.

«Сьогодні виклики часу потребують формування принципово нового типу особистості, яка органічно впишеться в суспільні зміни й буде активно впливати на їх прогресивний розвиток. При цьому необхідно враховувати, що новий тип особистості — це не тільки результат підготовки в будь-якій структурі освіти, а результат роботи всієї освітньої системи, починаючи від дошкільного виховання й освіти та закінчуючи освітою для дорослих. Отже, йдеться про безперервну освіту, яка, враховуючи динаміку соціально-економічних змін, може розв’язувати завдання формування особистості як перманентного процесу, тобто формування потреби в постійному розвитку», – вважає Володимир Зінчук.

Директор гімназії розповів колегам про результати дослідно-експериментальної діяльності НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня – гімназія» м. Горохів з питання розвитку інтелектуально-пізнавальної компетентності школярів в умовах інноваційного освітнього середовища.

Говорячи про інноваційне освітнє середовище як фактор професійного розвитку педагогів, проректор з наукової роботи Волинського Інституту післядипломної педагогічної освіти Валентина Вітюк представила алгоритми й умови впровадження освітніх інновацій і підвела підсумки дослідно-експериментальної роботи в гімназії, що була одним із 20 експериментальних майданчиків регіонального рівня (14 із них – це загальноосвітні навчальні заклади міста Луцька).

«Дослідно-еспериментальна діяльність сприяє професійному розвитку педагога», – переконана Валентина Василівна. Цитуючи К. Роджерса, вона додала, що «освіченою людиною вважається та, яка навчилася вчитися, навчилася змінюватися, яка ясно розуміє, що жодне знання ненадійне, що тільки процес пошуку знань дає основу для надійності». А тому створення власної індивідуальної професійно-особистісної траєкторії є природньою потребою не лише педагога, а й кожної людини зокрема.

На неперервності процесу освітніх інновацій наголосив під час виступу на пленарному засіданні конференції декан факультету культури та мистецтв Львівського національного університету імені Івана Франка Роман Крохмальний. Крізь призму налагодження діалогу між школою та Університетом Роман Олексійович окреслив вектор впровадження новітніх інформаційно-комунікативних засобів, що сприяють якісній підготовці майбутніх вступників та професійному розвитку педагогічного колективу навчального закладу.

На прикладах організації виїзних лекторіїв, проведенні літніх шкіл з іноземної мови, україністики, акторської майстерності, он-лайн консультацій декан проілюстрував успішні практики співпраці Львівського національного університету імені Івана Франка та Навчально-виховного комплексу «ЗОШ І-ІІІ ступеня – гімназія» м. Горохів, що сприяють формуванню професійних компетентностей у студентів, необхідних навиків за комунікативними моделями «учень-студент», «вчитель-викладач», а також розвитку студентського менторства як дієвого методу в процесі профорієнтації учнівської молоді.

«Львівський університет відкритий до спільних проектів зі загальноосвітніми навчальними закладами», – запевнив декан факультету культури та мистецтв Роман Крохмальний, додавши, що Університет завжди радо зустрічає учнівські колективи, які виявляють бажання з екскурсійним візитом відвідати наукові об’єкти ЛНУ ім. Івана Франка, які є національним надбанням України.

На завершення виступу Роман Олексійович вручив директорові гімназії Володимирові Зінчуку інформаційно-презентаційні матеріали про Львівський університет як символічний дарунок від надійних освітніх партнерів, яких пов’язує понад 5 років інституційної співпраці.

Про досвід налагодження співробітництва в науковій та освітній сферах також йшлося під час виступів професора Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки Людмили Стрільчук, доцента кафедри економіки підприємства, інновацій та дорадництва Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій ім. С. Ґжицького Віталія Душки, заступника директора Горохівського коледжу Львівського національного аграрного університету Лесі Войтович і доцента кафедри податків та фіскальної політики Тернопільського національного економічного університету Тараса Маршалка.

Надалі учасники конференції продовжили свою роботу в секціях за такими тематичними напрямами: суспільні науки, економіка, природничі науки.

Керівники експериментальних навчальних закладів регіонального рівня мали можливість обговорити актуальні проблемні питання й обмінятися досвідом успішних практик.

Додамо, що під час урочистого відкриття конференції учасників заходу також привітали керівник методичного кабінету Горохівського відділу освіти, молоді та спорту РДА Леся Вітинська та міський голова Горохова Віктор Годик.

За словами мера міста, «Навчально-виховний комплекс «ЗОШ І-ІІІ ступеня – гімназія» м. Горохів є інтелектуальною, освітньою, науковою окрасою міста».

Детальніше розповідаючи про гімназію, Леся Феофілівна зосередила увагу присутніх на досягненнях учнівського та педагогічного колективу школи, яка впродовж шести років є «Школою року Волинського краю», а тому не випадково стала експериментальним майданчиком для реалізації інноваційного проекту.

Світлини: Олега Вівчарика Більше фото