Викладачі факультету педагогічної освіти – учасники фінсько-українського проекту «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом»)

Викладачі кафедри початкової і дошкільної освіти факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка Галина Бойко і Надія Ростикус – учасниці фінсько-українського проекту «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом»). Мета проекту —  підтримка програми Нової української школи, покращення сприйняття громадськістю української системи освіти.

З 23 по 26 вересня 2019 у рамках цього проекту відбувся інтенсивний курс «Педагогіка початкової школи: фінський досвід», розроблений з урахуванням концепції «Нова українська школа», учасниками якого стали 50 викладачів закладів вищої освіти (по 2 представники від ЗВО, у яких готують фахівців за напрямом підготовки 013 «Початкова освіта») та 27 запрошених гостей (представники з України та Фінляндії).

З вітальним словом виступили державний експерт Директорату дошкільної і шкільної освіти Міністерства освіти і науки України Олена Лінник, національний директор проекту «Навчаємось разом» Роман Шиян, керівник проекту «Навчаємось разом» Арто Ваахтокарі й радник з питань професійного розвитку  вчителів проекту «Навчаємось разом» Туйя Лаурен.

Упродовж інтенсивного курсу з представниками українських ЗВО працювали тренери Анні Лоукоміес і Ретта Ніемі зі Школи підготовки вчителів Віккі при Гельсінському університеті, м. Гельсінкі, Фінляндія.

Після привітального слова тренери приступили до розгляду теми «Вступ до фінської системи освіти та інклюзивної освіти», де розкрили особливості фінської системи освіти і національної освітньої програми для базової освіти, розповіли про педагогічну освіту у Фінляндії та педагогічну практику, а також про педагогічну психологію в інклюзивній освіті.

24 вересня учасники курсу розглянули тему «Навчання, навчальні матеріали, практика та інструменти оцінювання, співпраця між школою та батьками». Учасників курсу було поділено на дві робочі групи, де на лекціях і семінарах-практиках паралельно опрацьовували ієрархію навичок мислення і роль концептуалізації, підготовку концептуальної карти на основі тексту про оцінювання відповідно до фінської освітньої програми, участь учнів у процесі навчання та розробці критеріїв оцінювання, форми оцінювання Школи підготовки вчителів Віккі, заповнення відповідних форм.

25 вересня педагоги розглядали тему «Професійний розвиток учителів, шкільна освіта та виховання». Розкриття теми відбувалося у формі навчальної сесії у  робочих групах, на яких опрацьовано: надання підтримки з метою забезпечення мотивації, участі та благополуччя учнів; професійний розвиток вчителів та педагогічні дослідження; приклади із практики навчання учнів; «Діамантове ранжування».

26 вересня тренери представили свою практичну теорію щодо вчителів, учасники курсу презентували результати роботи в групах, проведено рефлексію. На завершення дня відбулося урочисте вручення сертифікатів.

Більше фото